Lanțul francez de supermarketuri Carrefour a anunțat că nu va mai vinde produsele PepsiCo în magazinele din patru țări europene, deoarece compania alimentară globală a majorat prea mult prețurile, scrie The Guardian.
De joi, pe rafturile Carrefour din Franța, Italia, Spania și Belgia sunt afișate pancarte pe care scrie că magazinul nu va mai comercializa produse PepsiCo, cum ar fi băuturile carbogazoase, chipsurile Lay’s și Doritos și cerealele Quaker, „din cauza creșterii inacceptabile a prețurilor”.
PepsiCo nu a răspuns la o solicitare de comentarii
Compania americană a declarat în octombrie că a planificat creșteri „modeste” ale prețurilor în acest an, deoarece cererea a rezistat în pofida creșterilor, ceea ce a determinat-o să își majoreze prognoza de profit pentru 2023 pentru a treia oară consecutiv.
În ultimul an, comercianții cu amănuntul de produse alimentare din mai multe țări, printre care Germania și Belgia, au anunțat că au oprit comenzile de la firmele de bunuri de consum din cauza creșterii prețurilor, o tactică în cadrul unor negocieri care au devenit mai tensionate din cauza inflației.
Carrefour a fost unul dintre cei mai activi retaileri care a provocat marile companii de produse de consum și alimentare în privința prețurilor. Anul trecut, multinaționala franceză a demarat o campanie de „shrinkflation”, prin care a lipit avertismente pe produsele ale căror dimensiuni au fost micșorate, dar care costă mai mult.