Amenzi în cuantum de 7.470.500 de lei au fost aplicate, anul trecut, de către inspectorii de muncă din județul Gorj, pentru neregulile constate la angajatori.
Potrivit ITM Gorj, amenzi în valoare de 844.500 de lei au fost aplicate pentru nerespectarea normelor securităţii şi sănătăţii în muncă și 6.626.000 de lei pentru încălcarea legislației în domeniul relațiilor de muncă, dintre care 2.540.000 de lei pentru nerespectarea legislației în vigoare privind munca nedeclarată.
Pentru neconformitățile constatate în urma controalelor, angajatorilor le-au fost trasate 5.056 măsuri, 4.849 în domeniul relațiilor de muncă și 207 în domeniul securității și sănătății în muncă, în vederea intrării în legalitate.
CITEȘTE ȘI: Beneficiarii ajutorului pentru încălzire pot efectua și plăți online. Anunțul ministrului Marcel Boloș
„Activitatea de control a urmărit, în principal, realizarea acţiunilor din Programul anual al Inspectoratului Teritorial de Muncă Gorj – având la bază Programul cadru de acţiuni al Inspecţiei Muncii, rezolvarea sesizărilor şi reclamaţiilor, realizarea campaniilor naţionale organizate de Inspecţia Muncii, precum și efectuarea de controale preventive și cercetarea accidentelor”, arată ITM Gorj.
De asemenea, inspectorii de muncă cu atribuţii de control în domeniul relaţiilor de muncă au depistat 152 cazuri de muncă nedeclarată.
Au fost aplicate 66 de amenzi contravenționale pentru utilizarea de către angajatori a muncii nedeclarate în cuantum de 2.540.000 de lei, dintre care 51 de sancțiuni în valoare de 2.240.000 de lei pentru primirea la muncă a unei persoane fără încheierea contractului individual de muncă în formă scrisă, cel târziu în ziua anterioară începerii activităţii.
Potrivit inspectorului-șef al Inspectoratului Teritorial de Munca Gorj, George Octavian Romanescu, anul acesta se va pune accent pe acțiunile de control în vederea respectării măsurilor de securitate și sănătate în muncă.
,,Având în vedere gravitatea ultimelor evenimente de muncă înregistrate la nivelul județului Gorj, se impune intensificarea acțiunilor de verificare și monitorizare a modului în care se respectă prevederile legale în domeniul securității și sănătății în muncă, precum și a modului în care angajatorii realizează efectiv măsurile de securitate și sănătate în muncă dispuse de către inspectorii de muncăîn controalele anterioare. Totodată, reamintim faptul că măsurile trasate nu au un caracter limitativ, iar persoanelor cu atribuții în organizarea și conducerea procesului de muncă le revine obligația de a lua toate măsurile pe care le consideră necesare, în conformitate cu prevederile legale, în vederea eliminării riscurilor de accidentare și/sau de îmbolnăvire profesionalăîn ceea ce privește toate activitățile de lucru desfășurate”, a declarat Romanescu.