Ultimul proiect ARO, modelul Nostalgica, a fost conceput acum 20 de ani ca o reinterpretare modernă a IMS-ului clasic, însă nu a ajuns niciodată pe piață, în contextul dificultăților financiare și eșecurilor negocierilor uzinei din Câmpulung.
Se împlinesc zilele acestea 20 de ani de la demararea ultimului proiect de model ARO, la fosta uzină din Câmpulung. E vorba de un IMS adus ceva mai aproape de tehnologia vremurilor, botezat ARO Nostalgica, scrie Argeşul Online.
Citeşte şi: Un nou deces cauzat de gripă, în judeţul Olt. Patru persoane au murit, în acest sezon gripal
Acest model n-a ieșit niciodată pe piață. Existența lui e foarte puțin cunoscută, chiar și iubitorilor mărcii ARO.
În anul 2005, lucrurile nu erau deloc roze la uzina ARO din Câmpulung. Trecuse mai bine de un an de când uzina fusese vândută firmei CrossLander, condusă de omul de afaceri John Perez. Semnele de mai bine întârziau, însă, să apară.
Negocierile cu cei doi coloși ai industriei auto indiene, Tata și Mahindra, eșuaseră. Modelul CrossLander 244X, destinat pieței SUA, fusese prezentat oficial, dar atât.
Cuiva de la uzină i-a venit atunci ideea să scoată pe piață un model ușor restilizat al vechiului IMS (ARO M461), dar cu tehnologie ceva mai apropiată de contemporaneitate. Exista deja un astfel de precedent în lumea auto ”bună”. Nu trecuseră decât câțiva ani de când grupul Volkswagen lansase pe piață un Beetle construit asemănător. Cu ceva succes.
Nu am aflat încă, precis, cui anume de la uzina ARO i-a venit această idee. Îl ”bănuim” însă pe fostul director Iustin Preoteasa, care pe atunci era director general adjunct al uzinei. Om care, efectiv, s-a chinuit să țină ARO în viață. La conducerea uzinei fusese instalat peruanul Carlos Sendon, și el un tip bine intenționat, dornic să scoată ARO din impas.
articolul complet, pe Argeşul Online