AcasăECONOMIEGrindeanu şi Stănescu, la Caracal, pentru a marca 50 de ani de...

Grindeanu şi Stănescu, la Caracal, pentru a marca 50 de ani de la primul vagon produs la fabrica din oraş. Când ar putea deveni furnizor şi pentru CFR

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Vicepremierul Sorin Grindeanu a fost prezent, miercuri, la fosta Fabrică de vagoane Caracal, pentru marcarea a 50 de ani de când primul vagon a ieşit pe poarta fabricii.

Printre cei prezenţi la eveniment s-au numărat secretarul general al PSD, senatorul Paul Stănescu, preşedintele CJ Olt, Marius Oprescu, primarul Ion Doldurea şi deputatul Adrian Chesnoiu.

Totodată, reprezentanţii Grupului Geenbrier au fost prezenţi, CEO-ul Lorie Tekorius, şi directorul fabricii din Caracal, Sabin Giurgiu, dar şi sute dintre angajaţii uzinei.

După un început dificil, fabrica deţinută acum de grupul american produce vagoane pentru piaţa europeană, dar şi Regatul Unit (UK) şi Turcia.

„Şaptezeci de mii de vagoane de-a lungul timpului, mai mulţi owneri au avut în proprietate această fabrică. Acum suntem Greenbrier, firmă americană, dar şi cu subsidiare în în Europa, Polonia, România şi Turcia. Suntem bucuroşi să vă avem alături de noi şi vă urăm bine aţi venit. Fabrica produce la capacitate maximă, în acest moment, avem peste 850 de angajaţi, producem patru vagoane pe zi şi ne dorim să extindem capacităţile de producţie. Veţi vedea şi în fabrică sunt destule investiţii în progres şi urmează şi alte investiţii. Avem nevoie de suport de la autorităţi, lucrăm împreună cu autorităţile, lucrăm cu liceele din zona de sud a judeţului şi angajăm constant în fiecare săptămână. Se produc vagoane pentru toată Europa, inclusiv Anglia. Sunt cereri şi în România, se închiriază vagoane, noi avem firmă de leasing şi merg vagoanele în toată ţara, veţi vedea vagoanele şi în ţară, veţi vedea vagoanele şi pe calea ferată în toată Europa, inclusiv UK”, a declarat Sabin Giurgiu.

La rândul său, CEO-ul companiei, Lourie Tekorius, a vorbit despre cum fabrica s-a schimbat în ultimii ani.

„Este un sentiment extraordinar să văd atât de multe persoane aici, în această fabrică, s-a schimbat foarte mult locaţia în ultimii 5 ani. Sărbătorim a cincizecea aniversare împreună cu angajaţii de acum, cu angajaţii din trecut, să aplaudăm această aniversare. Ştim că fabrica a trecut prim momente mai dificile în ultimii ani, dar în acelaşi timp timp ştim şi suntem încrezători în viitorul mai bun pe care îl aşteaptă această fabrică sub leadership Greenbrier. Greebrier este cea mai mare companie cu capital privat care construieşte vagoane marfă din lume şi suntem aici în Europa de peste 25 de ani. Acum piaţa ne este favorabilă pentru că vagoanele sunt vechi, iar UE are nişte planuri extraordinare de înlocuire a lor. Pentru acest scop, pe care îl are Uniune Europeană, avem nevoie de voi, avem nevoie de oameni muncitori pe care să ne putem baza. Investim în voi, de aceea am şi deschis o şcoală de sudură, vom dona, de asemenea, o clădire care va fi folosită drept grădiniţă. Greenbrier este aici, continuă să investească în angajaţi, în comunitate şi suntem încânaţi şi vă promitem că suntem aici pentru următorii 50 de ani”, a declarat ea.

Grindeanu: „Ne-am dori ca parte din ceea ce se produce aici să poată fi achiziţionat pe piaţa din România”

Vicepremierul Sorin Grindeanu a vorbit despre importanţa existenţei de locuri de muncă, fapt care aduce plus valoare nu doar în Caracal, ci şi în zona dimprejur.

„Eu vreau să felicit autorităţile locale, să-i felicit pe cei care deţin această fabrică, pentru că e un exemplu de cum se poate dezvolta. Cum spunea Adrian, prietenul meu Adrian Chesnoiu, mai devreme, că în campania electorală i se cerea să se ocupe, să să vină tot mai multe locuri de muncă. Acesta e un exemplu.

Înţeleg că în acest moment există un deficit aici, sunt încă 600 de locuri de muncă care ar putea fi ocupate şi asta nu doar pentru Caracal, ci pentru toată zonă din împrejur, e un lucru bun. Această companie, e o companie serioasă, e o companie care produce în acest moment pentru toată Europa, mă refer la Uniunea Europeană, plus Marea Britanie, iar în anii viitori, ne-am dori şi aici e un punct pe care n-am cum să nu-l ating, ca parte din ceea ce se produce aicea să poată fi achiziţionat pe piaţa din România, de o companie românească pentru că în acest moment sau mai bine ştim CFR Marfă în toţi anii că după Revoluţie a fost dusă înspre faliment, aşa cum în anii trecuţi probabil a fost şi această fabrică adusă într-o zonă de faliment”, a declarat Sorin Grindeanu.

 Paul Stănescu: „A fost o uzină foarte valoroasă pentru pentru ţara noastră”

La rândul său, senatorul Paul Stănescu şi-a exprimat speranţa ca fabrica să cunoască din nou dezvoltarea din urmă cu mai mulţi ani.

„Dragii mei, eu mă bucur să vă văd aşa de mulţi aici, pentru că n-am mai văzut de multă vreme, pe peretele de la intrare, ‘angajăm’, ‘facem angajări’ că de mult n-am mai văzut aşa ceva. Vreau să recunosc lucrul ăsta. Mai mi-aduc aminte, (…) că trenul Caracal – Corabia nu avea staţie la Vagoane , dar oprea la Vagoane de fiecare dată. Aşa că sigur, la vremea aceea a  fost o uzină foarte valoroasă pentru pentru ţara noastră”, a spus parlamentarul.

Totodată, el i-a solicitat vicepremierului ca şi companiile româneşti să cumpere vagoane de la Caracal.

„Eu vreau să felicit în primul rând partea americană, pentru că înţeleg că sunt cea mai mare firmă producătoare de utilaj feroviar din lume şi asta e o onoare pentru noi, pentru că îi avem aici, mai ales în condiţiile în care suntem într-o zonă de conflict, o zonă geopolitică instabilă, au fost crize, pandemică, economică de care vreţi, crize care s-au suprapus. Iată că într-adevăr sunt oameni care investesc, care reuşesc să investească în condiţiile actuale, astăzi, aici, în România, la Caracal şi le mulţumesc, un lucru extraordinar. Felicitări! Ce mai mi-aduc aminte? Mi-aduc aminte multe lucruri de la noi, de la vagoane, pentru că eu sunt de aici, multe lucruri, multe lucruri frumoase. Şi-n timpurile respective produceam vagoane, produceam în jur de 80 vagoane pe zi de marfă şi-mi aduc aminte ceva foarte important care nu trebuie trecut vederea. Şi amintea domnul viceprim-ministru şi ministru al Transporturilor, domnul Grindeanu, CFR-ul era a doua armată a ţării. De aceea, domnule viceprim-ministru, e esenţial ca să înnoim toată flota de vagoane atât de marfă, cât şi de persoane.

Sigur, şi nu în ultimul rând, apreciez autorităţile locale, domnul primar, domnul deputat Chesnoiu şi nu în ultimul rând preşedintele Consiliul Judeţean, Marius Oprescu, că nici fără ei nu era posibil să avem o aşa investiţie frumoasă la Caracal”, a conchis Paul Stănescu.

Fabrica Astrail Rail de la Caracal este una dintre cele mai mari fabrici de vagoane de marfă din lume, cu o suprafață acoperită de 114.000 de metri pătrați.

 

- Publicitate-spot_img

Cautimasina.ro

Ziaristi.ro

Ionut Jifcu
Ionut Jifcu
Are peste 16 ani de experienţă în presă, perioadă în care a acoperit cele mai diverse domenii, de la eveniment la politică, şi în care a văzut tot ce se putea vedea. A bifat colaborări cu Mediafax sau Realitatea PLUS, iar de curând experimentează ce înseamnă realizarea de emisiuni TV. Ne promite, însă, că prima sa dragoste - presa scrisă - n-o va lăsa niciodată
- Ştirea ta -spot_img
- Ştirea ta -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Parteneriat -spot_img
25,220FaniÎmi place
6,503CititoriConectați-vă
5,245CititoriConectați-vă
1,200CititoriConectați-vă
1,860AbonațiAbonați-vă
De Citit
Alte Știri