Ministerul Educației ar trebui să revizuiască tot ce a scris în proiectele de legi ale educaţiei. Asta este părerea instituției responsabilă de redactarea actelor normative din punct de vedere al tehnicii legislative. Asta deoarece textele sunt pline de grave greşeli gramaticale.
Potrivit unor surse citate de Edupedu.ro, proiectele de legi ale educației au strâns peste 400 de pagini de amendamente și propuneri de modificare din partea celor 13 ministere avizatoare și a instituțiilor de la care Ministerul Educației este obligat să obțină aviz pentru a putea propune Guvernului adoptarea. Potrivit aceleiaşi surse cele mai multe amendamente au venit de la Ministerele Justiției și Finanțelor, 58 de pagini, respectiv 24.
Cele mai multe observații și recomandări au fost primite de la Consiliul Economic și Social – 154 de pagini pentru cele două proiecte de legi. Consiliul Legislativ a transmis și el 135 de pagini de modificări.
Instituția responsabilă de redactarea actelor normative din punct de vedere al tehnicii legislative remarcă greșeli de scriere și gramaticale în cele două texte de lege. Astfel, Ministerul Educației ar trebui să revizuiască tot ce a scris – „este necesară revizuirea în ansamblu a proiectului”, fiind date exemple de virgule între subiect și predicat, dezacorduri între diferite părți de propoziție și alte asemenea greșeli.
Ligia Deca, ministra Educației, a declarat luni că proiectele de legi vor fi pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, a Guvernului, când se va propune adoptarea și trimiterea acestora în Parlament pentru dezbatere, potrivit Edupedu.ro.