AcasăRECOMANDATENoua reţea socială a Meta, Threads, are deja milioane de utilizatori. Încă...

Noua reţea socială a Meta, Threads, are deja milioane de utilizatori. Încă nu este disponibilă în Europa

spot_img
spot_img
- Advertisement -

Meta și-a lansat miercuri noua rețea socială, denumită Threads, o platformă de „microblogging” cu caracteristici similare celor de pe Twitter, o amenințare pentru grupul deja slăbit al lui Elon Musk, scrie Le Figaro.

„Haideți să începem. Bine ați venit la Threads”, a scris Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, pe contul său de Threads, mesaj care a adunat câteva mii de „like-uri” în doar câteva minute, semn că acest nou venit în rețelele de socializare a avut un start fulminant.

„Sperăm că (Threads) poate fi o platformă deschisă și primitoare pentru discuții”, a scris șeful Instagram, Adam Mosseri. „Dacă asta îți dorești și tu, cea mai bună cale este să fii amabil.”

Adam Mosseri a regretat faptul că lansarea Threads în Europa a fost întârziată, explicând că, dacă Meta ar fi trebuit să aștepte aprobarea Bruxelles-ului, ar fi avut de așteptat mai multe luni pentru a intra în funcțiune. „Am fost îngrijorat de faptul că fereastra noastră se închidea, pentru că momentul este important”, a explicat el pentru site-ul specializat Platformer. Cu toate acestea, la patru ore de la lansare, Threads a atins pragul de cinci milioane de utilizatori, potrivit unei postări a lui Mark Zuckerberg pe contul său oficial.

De fapt, prezentarea acestei noi aplicații pare apropiată de Twitter, cu un fir general care cuprinde deja numeroase conturi ale unor actori instituționali, printre care Netflix și site-ul de știri specializate The Hollywood Reporter. Lansarea Threads intervine la doar patru luni după ce primele informații despre proiect au apărut în presă și la doar câteva zile după o nouă dispută legată de Twitter.

Sâmbătă, acționarul majoritar Elon Musk a anunțat introducerea – oficial cu titlu temporar – a unei limitări a numărului de mesaje care pot fi vizualizate pe cont pe zi, ceea ce a luat prin surprindere utilizatorii, agențiile de publicitate și dezvoltatorii. Decizia vine după alte câteva acțiuni similar prost primite de piață de când miliardarul a preluat controlul rețelei sociale. Printre acestea – transformarea verificării conturilor într-un serviciu plătit și concedierea aproape tuturor echipelor de moderare a conținutului. Luni, Twitter a dezvăluit, de asemenea, că tabloul de bord TweetDeck, foarte popular printre utilizatorii activi, va fi în curând accesibil doar conturilor verificate și, prin urmare, va fi disponibil contra cost.

„Momentul este foarte bun pentru Meta”, a comentat Jonathan Taplin, autorul a două cărți despre giganții din domeniul tehnologiei, printre care „The End of Reality”, care va apărea în septembrie. „Există o mulțime de oameni care au o rezistență aproape religioasă față de orice are legătură cu Elon Musk”. Pentru el, Threads reprezintă într-adevăr o amenințare existențială pentru Twitter.

Rampă de lansare

Impactul imediat al acestei lansări ar putea fi totuși limitat de faptul că Meta a ales să aștepte înainte de a oferi Threads rezidenților din Uniunea Europeană. Gigantul vrea să își dea timp pentru a clarifica consecințele pentru companie și produsele sale ale noului Regulament privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare la începutul lunii mai, potrivit unei surse apropiate de acest subiect. DMA urmărește să impună reguli specifice pentru principalele companii de internet, inclusiv Meta, pentru a preveni practicile anticoncurențiale.

Meta nu a ascuns sinergiile pe care intenționează să le folosească pentru a asigura o creștere rapidă a noului său copil, prezentându-l de la bun început ca o ramură a Instagram. Instagram „este cel mai de succes produs din familia Meta”, spune Pinar Yildirim, profesor de marketing la Wharton School of the University of Pennsylvania. „Nu puteau să asocieze acest nou produs cu Facebook, pentru că acest nume nu mai atrage pe nimeni”. Cu mai mult de două miliarde de utilizatori activi, Instagram le oferă celor de la Threads o rampă de lansare la care concurenții mai mici ai Twitter, de la Mastodon la Bluesky, precum și site-uri ultraconservatoare precum Truth Social, Parler, Gettr și Gab, nu ar fi putut visa niciodată.

Threads le permite utilizatorilor Instagram să fie autentificați cu logourile lor existente pentru a posta conținut pe noua platformă. „Ecuația este simplă: dacă un utilizator de Instagram cu un număr mare de urmăritori, precum (Kim) Kardashian sau (Justin) Bieber sau (Lionel) Messi începe să posteze pe Threads în mod regulat, această nouă platformă ar putea crește rapid și cred că bugetele de publicitate ar urma într-un interval de timp scurt”, a scris analistul Brian Wieser pe Substack, o platformă de newsletter. O serie de celebrități păreau să aibă deja conturi pe Threads în momentul lansării, printre care cântăreața Shakira, modelul Karlie Kloss și actorul Jack Black.

Această perspectivă este potențial cu atât mai îngrijorătoare pentru Twitter, având în vedere că grupul din San Francisco și-a văzut veniturile din publicitate topindu-se de când Elon Musk a preluat funcția de director general. Este un exod pe care noul CEO, Linda Yaccarino, care s-a alăturat Twitter în urmă cu o lună, dar care până acum a fost foarte tăcută, nu a reușit încă să îl oprească, potrivit g4media.ro.

Mai multe ştiri

SCIENCE+

Emisiunea "Reporter 24"

Ionut Jifcu
Ionut Jifcu
Are peste 16 ani de experienţă în presă, perioadă în care a acoperit cele mai diverse domenii, de la eveniment la politică, şi în care a văzut tot ce se putea vedea. A bifat colaborări cu Mediafax sau Realitatea PLUS, iar de curând experimentează ce înseamnă realizarea de emisiuni TV. Ne promite, însă, că prima sa dragoste - presa scrisă - n-o va lăsa niciodată
- Ştirea ta -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img
25,220FaniÎmi place
6,503CititoriConectați-vă
5,245CititoriConectați-vă
1,200CititoriConectați-vă
1,860AbonațiAbonați-vă
De Citit
Alte Știri