Primăria Oradea și-a fundamentat pe un studiu măsluit controversata investiție pentru lărgirea străzilor Armatei Române și Universității.
Bihoreanul a descoperit că planul ambițios și scump de a extinde de la două la patru benzi cinci artere importante din oraș are la bază un studiu de trafic făcut de niște „specialiști de casă”, care au pus „din burtă” numărul mașinilor ce le traversează și au ignorat atât traseele alternative, cât și problemele create, cum ar fi lipsa locurilor de parcare ori traficul direcționat spre centrul orașului.
-articolul continuă după recomandare-
Faptul că nimeni din Primărie n-a sesizat aceste grave erori confirmă că funcționarii care au comandat studiul nici măcar nu l-au citit cu atenție, pentru că, cel mai probabil, municipalitatea nu-și dorea să obțină o imagine clară a problemelor de trafic, ci doar confirmarea că străzile trebuie lărgite. Adică o piesă la dosar și nimic mai mult.
„Dacă e așa cum spuneți, autorii studiului să-și asume greșelile. Conform legii, nici nu eram obligați să facem un studiu de trafic”, afirmă directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiș, întrebat de BIHOREANUL de ce el sau subordonații săi nu au verificat studiul.
Nici primarul Florin Birta nu pare deranjat de „amănuntul” că studiul este măsluit. Defel dornic să verifice acest lucru, edilul șef s-a limitat doar să nege că Primăria ar fi vrut doar să se acopere cu hârtii. „Dl. Diaconescu este un proiectant serios, dacă și-a asumat că așa stau lucrurile, noi îl credem. Cu siguranță, însă, Primăria nu a solicitat nimănui să pună informații false într-un studiu de trafic”, a declarat Birta. Dar, cum scopul scuză mijloacele, nici n-a deranjat-o să folosească informațiile neadevărate…
articolul complet, în Bihoreanul