Vineri este cea de-a 33-a zi în care Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) nu funcționează. Platforma PIAS a funcționat temporar, timp de câteva ore, săptămâna aceasta, însă în cea mai mare parte a timpului a fost nefuncțional.
În noaptea de joi spre vineri, CNAS, instituția responsabilă pentru funcționarea sistemului, a făcut primul anunț după două săptămâni de tăcere: o echipă mixtă formată din specialiști IT din sistemul de sănătate și parteneri „lucrează pentru a remedia disfuncționalitățile” începând din data de 25 iulie, adică abia din cea de-a 25-a zi de la izbucnirea crizei.
Practic, Casa de Asigurări de Sănătate admite, în comunicatul său, că lucrările de remediere a problemelor au început abia pe 25 iulie, adică în cea de a 25-a zi de la izbucnirea crizei fără precedent a plaformei PIAS – cea mai gravă avarie de la introducerea cardului de sănătate. CNAS își cere, de asemenea, scuze „pacienților și furnizorilor de servicii medicale pentru problemele create de disfuncționalitățile PIAS”.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate, instituția care răspunde de funcționarea sistemului, nu mai făcuse niciun anunț oficial pe această temă din data de 18 iulie, adică de exact două săptămâni, când spunea că se fac „teste finale” pentru repornirea sistemului.