AcasăACTUAL„Mai bine pentru copiii noștri”, campanie a SJU Slatina. Psiholog: Copiii trăiesc...

„Mai bine pentru copiii noștri”, campanie a SJU Slatina. Psiholog: Copiii trăiesc stări emoționale foarte puternice, atât cei mici, preșcolari, cât și adolescenții

spot_img
spot_img
- Advertisement -

La început de an școlar, Spitalul Județean de Urgență Slatina lansează campania „Mai bine pentru copiii noștri”, un proiect dedicat sprijinirii elevilor, părinților și cadrelor didactice. Prin implicarea medicilor și psihologilor din cadrul unității, campania oferă sfaturi și soluții pentru gestionarea emoțiilor și pentru îmbinarea armonioasă a activităților școlare cu cele recreative.

Maria Vladu, psiholog clinician la Centrul de Sănătate Mintală al Spitalului Județean de Urgență Slatina, a transmis un mesaj clar privind nevoile copiilor la început de an școlar.

„Copilului trebuie să-i oferim încrederea că îi suntem alături. Copiii trăiesc stări emoționale foarte puternice, atât cei mici, preșcolari, cât și adolescenții, cu urcușuri și coborâșuri neașteptate”, a precizat specialistul.

Potrivit acesteia, adulții din jurul copilului, fie că sunt părinți, profesori, educatori sau bunici, trebuie să îi abordeze cu blândețe și tact. Sprijinul și înțelegerea sunt esențiale pentru ca elevii să nu simtă că se confruntă singuri cu grijile și provocările unui nou început de an.

Îmbinarea activităților școlare cu cele recreative

Psihologul atrage atenția asupra importanței echilibrului între teme și activitățile care aduc bucurie.

„Activitățile extrașcolare, temele și activitățile care le fac plăcere trebuie îmbinate armonios. Este important ca acestea să le stimuleze emoțiile creative, să vizioneze filme, să participe la activități de înfrumusețare a clasei, la serbări, aniversări sau dansuri. Nu este indicat să le spunem copiilor că, de la ora 14 până la ora 18, trebuie să facă doar teme, pentru că volumul de muncă este mare și timpul prea rigid organizat nu ajută”, a explicat Maria Vladu.

Activitățile recreative precum sportul, dansul sau jocurile trebuie să facă parte din programul zilnic, iar familia ar trebui să aibă un orar clar care să includă atât învățarea, cât și relaxarea.

Încredere și comunicare deschisă

Un alt aspect important subliniat de psiholog este legat de relația dintre copil și familie.

„Copilul trebuie să știe exact ce are de făcut. În al doilea rând, copilului trebuie să-i dăm încrederea că îi suntem alături. Indiferent ce i s-a întâmplat la școală, fie cu colegii, fie cu doamna învățătoare, el trebuie să știe că poate veni acasă, că are cui să povestească și că găsește sprijinul necesar. Asta nu înseamnă să mergem la școală și să facem scandal, ci să încercăm să rezolvăm problema cu calm”, a mai spus Maria Vladu.

Acest tip de comunicare deschisă contribuie la formarea unui climat de siguranță emoțională în familie și la încurajarea copiilor de a vorbi despre dificultățile lor.

Specialistul a transmis și un mesaj legat de limitele sănătoase în educație.

„Și a treia regulă este că nu trebuie să cedăm mereu la ceea ce spune copilul, ci să urmăm ceea ce știm că este corect să facem”, a precizat psihologul.

spot_img

Mai multe ştiri

SCIENCE+

Emisiunea "Reporter 24"

Reporter24
Reporter24
Înfiinţat în 2019, prin intermediul unui proiect cu fonduri europene, site-ul reporter24.ro a crescut foarte mult şi a devenit unul dintre brandurile din Oltenia. Reporter 24 îşi propune să rămână o sursă de informare reală pentru regiune, cu ştiri verificate, reportaje colorate şi interviuri quality din judeţele Dolj, Olt, Gorj, Mehedinţi, Vâlcea Teleorman şi Argeş.
- Ştirea ta -spot_img
- Publicitate -spot_img
- Publicitate -spot_img
25,220FaniÎmi place
6,503CititoriConectați-vă
5,245CititoriConectați-vă
1,200CititoriConectați-vă
1,860AbonațiAbonați-vă
De Citit
Alte Știri